Jednoznačná pozice SNK ED k řešení chronické dopravní krize v Praze v období 2006- 2010

 

NE dálnicím uvnitř města

ANO dobudování silničního okruhu kolem Prahy bez průtahů

ANO rozvoji městské hromadné dopravy

ANO omezení vjezdu aut do centra města

 

„SNK Evropští demokraté mají politickou odvahu zformulovat jednoznačně své priority týkající se řešení chronicky nemocné dopravní situace v Praze! Jsme přesvědčeni, že přijetí razantních opatření v pražské dopravě již nelze dále odkládat, ani řešit salámovou metodou jako při prosazování vnitřního městského okruhu stávající velkou koalicí na pražské radnici,“ říká Jiří Witzany.

SNK Evropští demokraté zastaví výstavbu severozápadní části vnitřního městského okruhu (vyústění Strahovského tunelu – Pelc Tyrolka) dle současného projektu! „Jsme přesvědčeni, že tato stavba by dopravní situaci v severozápadní části města nezklidnila, ale naopak výrazně zhoršila,“ řekl Jiří Witzany. Automobilová doprava se chová jako voda, z kapacitních dálničních tunelů se rozlije do všech návazných vnitroměstských komunikací. Desetitisíce auta v tunelech nezůstanou, ale vyjedou do pražských ulic! Odhadované náklady dosahující téměř 30 mld Kč jsou navíc na hranici možností střednědobého rozpočtu města. Výstavba vnitřního městského okruhu musí být časově podmíněna dokončením silničního okruhu kolem Prahy. „Budeme proto  prověřovat ekonomičtější a k životnímu prostředí v Praze šetrnější varianty vnitřního okruhu, přičemž jednou z možností je spojení vnitřního a vnějšího okruhu v severozápadním segmentu,“ dodává Jana Ryšlinková.

SNK Evropští demokraté považují urychlené dobudování silničního okruhu za základní předpoklad řešení dlouhodobě kritické dopravní situace Prahy. Neustálé odkládání výstavby klíčových úseků okruhu, zejména v severozápadním segmentu je projevem neschopnosti a slabosti stran velké koalice na pražské radnici i vlády zodpovědné za financování stavby. „Budeme nekompromisně prosazovat v rámci zákonných postupů urychlenou stabilizaci trasování okruhu bez zkoumání dalších zbytečných analýz a variant,“ konstatuje Tomáš Homola.

SNK Evropští demokraté budou namísto nákladných dálnic uvnitř města preferovat rozvoj městské hromadné dopravy, zejména vyvážený rozvoj metra, tramvajové sítě a modernizované vnitroměstské železnice. Zahájíme výstavbu prodloužení metra A směrem na červený vrch, Petřiny a Motol, neslibujeme ale nemožné, tedy propojení s letištěm do roku 2010. Namísto toho budeme pokračovat v přípravě na zahájení výstavby nové trasy „lehkého“ metra D.

Dopravu v centru města není možné zklidnit bez omezení vjezdu aut. Budeme proto nadále pokračovat v přípravě na zavedení mýtného, které jsme navrhli již v roce 2002. Je však nezbytné využít i jiná regulační opatření a zastavit růst počtu parkovacích míst pro nerezidenty  v administrativních komplexech, které denně přivádějí do centra města další tisíce aut.

 

 

 

Jana Ryšlinková, lídr SNK ED do ZHMP

Jiří Witzany, Předseda Klubu SNK ED v ZHMP

Tomáš Homola, Předseda SNK ED Praha