Tisková zpráva 

V Praze dne 14. 11. 2005

 

Občanské sdružení Wuchterlova; Občanské sdružení Eko Břevnov; Občanská iniciativa Letná – Bubeneč; Ochranné sdružení nájemníků na Praze 6

 

 

Zastupitelé ODS a ČSSD – lhostejnost k názorům veřejnosti

 

Zastupitelé koalice ODS a ČSSD na Praze 6 během mimořádného jednání o problematice Městského kruhu neodpověděli na dotazy občanů a dál prosazují stavbu, která vážně poškodí centrální oblast Prahy 6.

 

Ani občané, kteří vytrvali až do konce pátečního jednání mimořádného zastupitelstva v půl jedné v noci, se nedočkali od zastupitelů ODS a ČSSD odpovědí na vážné otázky a výhrady, které se týkají plánované výstavby Městského okruhu v úseku Strahovský tunel – Pelc-Tyrolka.

 

Vedení radnice MČ Praha 6 si na jednání, kterého se zúčastnilo přes 400 občanů,  pozvalo projektanty a politické reprezentanty hlavního města, ale ani starosta Chalupa, ani zástupkyně starosty, která odpovídá za dopravu na Praze 6, J. Trnková nereagovali na žádný z předložených argumentů.

 

Všechny návrhy iniciátorů výzvy (1) i kompromisní návrhy Evropských demokratů byly zamítnuty. „Rok před volbami je to pro občany Prahy 6 důležitá zpráva - zastupitelé ODS a ČSSD odmítli mj. i žádost, aby na internetu a v informačních kancelářích byly k dispozici podrobné informace o počtu aut v ulicích a o tom, v jakých ulicích a o kolik jsou překračovány limity znečištění vzduchu,“ komentovala výsledek jednání Petra Kolínská se sdružení Wuchterlova.

 

Iniciátoři výzvy se do konce roku obrátí na zastupitele hlavního města Prahy. Ti totiž při schvalování rozpočtu na příští rok rozhodnou, zda bude město investovat do problematického úseku Městského okruhu.

Všechny důležité informace k problematice Městského : http://www.praha6.ecn.cz.

 

Poznámky:

(1) Návrh usnesení k velkým silničním stavbám na území Prahy 6 – viz příloha

 

Kontakt pro novináře:

Petra Kolínská

 

 

 

 

 

 

Návrh usnesení k velkým silničním stavbám na území Prahy 6

Pro mimořádného jednání zastupitelstva Městské části Praha 6, které se koná  11. listopadu 2005

 

Zastupitelstvo Městské části Praha 6

 

I. Bere na vědomí obavy občanů z negativních důsledků plánované výstavby a zprovoznění Městského okruhu v úseku Myslbekova – Pelc-Tyrolka na život v Praze 6 vyjádřené v petiční akci a na základě projednávaných skutečností upravuje svá předchozí usnesení (zejména usnesení Rady č.1226/04, 1421/04), která se týkají

 

a

 

II. ukládá

 

1. Radě MČ Praha 6 prosazovat pozastavení příprav výstavby uvedených staveb do dokončení severozápadní části silničního okruhu, které bude respektovat výsledky procesu EIA z roku 2002.

 

2. Radě Praha 6 požadovat na hlavním městě Praze u staveb uvedených v  bodě I posouzení vlivů na životní prostředí podle zákona č. 100/2001 Sb., a respektovat jejich výsledek.

 

3. Radě Praha 6 požadovat na hlavním městě Praze přednostní financování prodloužení trasy metra A, které je dle výsledků mimořádného zastupitelstva Městské části Praha 6 ze dne 17. ledna 2005 prioritou Prahy 6, a dát tak přednost rozvoji dopravy veřejné před dopravou individuální.

 

4. Starostovi Praha 6 Mgr. Tomáši Chalupovi zajistit u staveb uvedených v  bodě I v informačních kancelářích a na oficiálních webových stránkách Městské části Praha 6 zveřejnění

a) schválené dokumentace v úplném znění a všechny aktuálně projednávané podklady;

b) údajů Ústavu dopravního inženýrství o denním průměrném počtu automobilů projíždějících v ulicích Patočkova, Svatovítská, Jugoslávských partyzánů, Evropská, Milady Horákové oběma směry a porovnání s nejnovějšími odhady o zátěžích pro výše jmenované komunikace po dostavbě silničního a městského okruhu v severozápadním segmentu města;

c) názvů ulic na území Městské části Praha 6, kde jsou překračovány limity znečištění ovzduší a hlukové limity s uvedením naměřených, případně vypočtených hodnot.

 

5. Radě MČ Praha 6 v návaznosti na výsledky procesu EIA staveb 518, 519 (MŽP č.j.: NM700/1327/2020/OPVŽP/02 e.o. ze dne 30. dubna 2002 ) zajistit vypracování studie místního spojení Prahy 6 a Prahy 8 středně vysokým mostem Sedlec – Bohnice s preferencí tramvajové dopravy.