Metro A má vést zatím jenom do Motola |
Pražský deník | 16.10.2007 | : Z
metropole | : 2 | : JITKA EISENHAMMEROVÁ
Opozice tvrdí, že pokračování trasy je zbytečné, neboť by kopírovalo
rychlodráhu
Praha/ Prodloužení trasy A pražského metra je zatím jisté pouze do Motola.
Minulý týden to vyplynulo z jednání dopravního výboru zastupitelstva, výstavba nové trasy je rozfázována a v první etapě bude metro
končit v Motole.
O postupu a zejména o směru další výstavby chce pak opozice ještě jednat, neboť
tvrdí, že zamýšlené pokračování je zbytečné. Za své by tak mohl vzít záměr
primátora Pavla Béma, který slibuje prodloužení metra až na ruzyňské letiště.
„Po dostavbě áčka do Motola (v roce 2014 - pozn. redakce) nebude nutné trasu
metra dále prodlužovat směrem na letiště. Je celkem jasné, že v té době už bude
cestujícím sloužit odbočka buštěhradské dráhy, která spojí ruzyňské letiště s
Libocí, Dejvicemi, Hradčanskou a Masarykovým nádražím,“ tvrdí Petr Zajíček (KSČM),
místopředseda výboru dopravy městského zastupitelstva. Také podle zastupitele Jiřího Witzanyho (SNK ED) bude zbytečné investovat dalších dvacet
miliard korun do prodloužení trasy metra, která by byla vlastně paralelní s
trasou rychlodráhy.
„Myslím, že teď se mluví o tom, že metro povede na letiště. je zaznamenané i v
územním plánu, ale později se dá přednost dostavbě trasy D směrem do Písnice.
Tam je spojení špatné, respektive žádné,“ předpokládá jiný vývoj Witzany.
Na rychlodráze, která povede z Kladna až do centra metropole, totiž neoblomně
trvá vedení Středočeského kraje. V červenci 2004 totiž pražský primátor Pavel
Bém podepsal se středočeským hejtmanem Petrem Bendlem a ministrem dopravy
Milanem Šimonovským Memorandum o spolupráci v železniční dopravě na území Prahy
a Středočeského kraje. V něm signatáři za jednu z priorit uvedli právě
modernizaci zmíněné vlakové trati.
Primátor Bém odmítá změny
Primátor, který před několika měsíci slavnostně pokračování trasy A i s nákresy
jednotlivých stanic představil, ale jakékoli změny odmítá. „Metro povede až na
letiště,“ stojí za svým.
Rychlodráha je podle jeho včerejšího vyjádření pro Pražský deník reálným
projektem na trase mezi Kladnem a terminálem Dlouhá míle. „V části pražské by
měla rychlodráha vzniknout za předpokladu respektování všech požadavků Prahy 6
a města,“ nastínil Bém.