Hlášení připomínající léta socialismu v pražském metru
ČT 1 | 14.7.2007 | 12:05 | pořad: Týden v
regionech - Praha
osoba
--------------------
Příští stanice Vyšehrad, dříve Gottwaldova, tak zaplaťpánbůh, že už ne.
redaktor
--------------------
Cestující pražského metra se vrátili do socialismu. Ve čtyřech soupravách na
trase C zní z reproduktorů názvy stanic, které tu sedmnáct let nikdo neslyšel.
osoba
--------------------
Příští stanice Roztyly. Dříve primátora Vacka. Kdo to vlastně byl?
redaktor
--------------------
Originální hlášení patří k natáčení dokumentu o Ivanu Medkovi, který Česká
televize chystá na 1. srpna. Tvůrci chtějí testovat, kolik lidí legendárního
hlasatele ještě pozná.
Martin KRAFL, tiskový mluvčí ČT
--------------------
Jeho hlas mají diváci a cestující městskou hromadnou dopravou v tomto případě
spojený především s Hlasem Ameriky, byl jeho slavným hlasatelem. A před
několika lety si ho lidé tajně naladili na svých rozhlasových přijímačích.
cestující
--------------------
Bylo to hezký, byla to legrace, klidně by to tak mohlo bejt.
cestující
--------------------
Nelíbí se mi, že tam říkají ty starý názvy, a nevidím v tom smysl.
redaktor
--------------------
22. února roku 1990 se přejmenovalo třináct stanic z tehdejších šestatřiceti.
redaktor
--------------------
Návrat do socialismu je pro cestující jenom dočasný. Dopravní podnik ale občas
slýchá, že tam svým hospodařením zůstal. Je závislý na dotacích a z jízdného
pokryje jen necelou třetinu svých nákladů. Z pražského rozpočtu spolkne celou
třetinu peněz.
Jiří WITZANY, pražský zastupitel /SNK ED/
--------------------
Každý Pražan, včetně malých dětí, dotuje ještě kromě toho jízdného dopravní
podnik asi tak tisícikorunou měsíčně.
Jan SVOBODA, Dopravní podnik hlavního města Prahy
--------------------
Děláme všechno pro to, aby se ta situace, řekněme, narovnala, zlepšila.
redaktor
--------------------
Příklad si dopravní podnik může vzít v Drážďanech, ty ale začaly s reorganizací
před patnácti lety.
Winfried OELMANN, mluvčí drážďanských dopravních podniků
--------------------
První výsledky přišly v roce 2000. Nejdůležitější ale je, že se nám podařilo
přilákat lidi, kteří předtím jezdili hlavně auty.
redaktor
--------------------
V roce 1990 na tom Drážďany byly hůř než Praha. Ta jim ale dnes může závidět.
Vedení pražského dopravního podniku zatím neřeklo, jak hospodaření zlepšit.
Jan SVOBODA, Dopravní podnik hlavního města Prahy
--------------------
Že by to bylo v ušetření personálních nákladů pouze nebo v ušetření pouze, nebo
ušetření pouze na zvýšeném jízdném, tak takhle jednoduché to řešení nebude.
redaktor
--------------------
To, jak konkrétně ušetřit a zvýšit efektivitu, by dopravnímu podniku měl říct
audit hospodaření. Jeho výsledky by měly být známy ještě během července.
redaktor
- Martin ŠUBRT, redaktor
- Jan HREŇO, redaktor